Social media marketing

Het digitale advertentie landschap van vandaag en wordt gedomineerd door sociale media. Een studie van het manifest toont aan dat 64% van de kleine bedrijven adverteren op sociale media. Op dit volume lijkt het een noodzaak voor bedrijven om te adverteren op sociale media. Is die veronderstelling juist? Volgens recente gegevens, wel. In feite, de helft van gen Z en meer dan 40% van de millennials geloven dat sociale media het optimale kanaal is voor reclame, volgens onderzoek van Adobe. Bedrijven die alleen organische inhoud plaatsen, missen potentiële voordelen. Dit artikel behandelt drie kern redenen waarom Social media-advertenties de investering waard zijn.

Social media-advertenties helpen u bij het bereiken van nieuwe klanten. Advertenties op sociale media zal uw inhoud voor nieuwe leads te zetten. Hoewel organische inhoud bestaande verbindingen versterkt, breiden advertenties uw netwerk uit. 

Meer dan 85% van de Amerikanen maakt gebruik van sociale media, dit doen zij ten minste eenmaal per dag, volgens het manifest. Uw doelgroep is waarschijnlijk een deel van dat. Met sociale netwerken kunt u uw inhoud rechtstreeks naar een specifieke gebruikersgroep leiden via gerichte advertenties. Twitter stelt je bijvoorbeeld in staat om te targeten op locatie en geslacht, door onder andere demografische gegevens van het publiek. Als resultaat zullen deze advertenties ervoor zorgen dat het beoogde publiek uw inhoud ziet.

Wanneer een gebruiker uw inhoud deelt op zijn persoonlijke feed, worden de berichten ook aan hun volgers blootgesteld. Dit verbreedt uw netwerk nog meer.

Sociale media vergemakkelijkt nieuwe verbindingen. Maar als uw bedrijf alleen organische inhoud produceert, isoleert het zichzelf van mogelijkheden tot netwerken met nieuwe klanten.

Mocht u geïnteresseerd zijn in een social media strategie voor uw bedrijf dan kan het handig zijn om contact op te nemen met online marketing bureaus zoals https://www.think-online.nl/ die zich specialiseren in dit soort marketing.