Met livechat haal je meer uit je website

Livechat is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van iedere website. Je wilt dat je (potentiële) klanten zo lang mogelijk op je website blijven en zo veel mogelijk items en/of opties bekijken. Door livechat in te schakelen, kun je mensen direct van dienst zijn als ze vragen hebben over producten of diensten. Het is voor een bedrijf echter niet altijd mogelijk om altijd de livechat te bemannen. Daarom kun je hier professionals voor inhuren. Deze mensen zullen zich houden aan een chatscript en geen uitspraken doen die jouw bedrijf niet kan nakomen. Zomaar iemand achter de chat laten plaatsnemen is vragen om moeilijkheden!

Livechat met verstand van zaken

Een willekeurig iemand achter de chat zetten, levert alleen maar ellende op. Het maakt niet uit welke vragen er beantwoord moeten worden, verstand van zaken is belangrijk. Wanneer je een derde partij inhuurt om alle livechats af te handelen, zullen deze medewerkers wel meer informatie over je bedrijf nodig hebben om de klanten van informatie te kunnen voorzien. Het uitvoerig bestuderen van je website kan daar al bij helpen. Klanten vragen vaak naar zaken die ergens op de site beschreven staan. Door medewerkers te trainen om een site te doorzien, kunnen veel vragen beantwoord worden zonder dat ze daar extern informatie over hoeven op te vragen.

Een chatbot kan natuurlijk ook

Veel bedrijven werken al met een chatbot. Een soort robot die vragen beantwoordt aan de hand van een Frequently Asked Question (FAQ)-lijst. Door bepaalde termen te gebruiken, zoekt deze "robot" zelf naar het juiste antwoord. Dit kan echter ook voor problemen zorgen, bijvoorbeeld als de vraagsteller veel tikfouten maakt. Een robot gaat niet raden, die zal het antwoord geven dat het dichtst in de buurt komt. Door iemand aan de livechat te zetten, zorg je dat er doorgevraagd wordt, net zolang tot de klant tevreden is.

Ook antwoord buiten de openingstijden om

Veel bedrijven zijn nog steeds van 8.30 tot 18.00 uur geopend. Dat is al jaren zo. Het is echter wel zo, dat veel van de verkopen 's avonds en in het weekend plaatsvinden. Net wanneer er niemand meer op kantoor is om de vragen te beantwoorden. Door livechat in te schakelen, zorg je ervoor dat er altijd iemand beschikbaar is om vragen te beantwoorden. Ook als de chatter het antwoord even schuldig moet blijven en moet verwijzen naar de openingstijden en een telefoonnummer of mailadres, biedt dit toch een vorm van contact die potentiële klanten over de streep kan trekken.

Geef een reactie