zoekmachineoptimalisatie

4 tips om meer bezoekers naar je website te trekken

Anno 2020 is je bedrijfswebsite belangrijker dan ooit tevoren. Of het nu een product, dienst of simpelweg informatie is: wie ergens naar op zoek is, gebruikt daarvoor het internet. Met een goede website zet je bezoekers om in klanten. Maar hoe zorg je nou dat je meer bezoekers naar jouw website weet te halen? We geven je in deze blog vier handige tips!

Investeer in SEO

Weleens van gehoord: zoekmachineoptimalisatie? In het Engels noemen we dit search engine optimization, wat wordt afgekort tot SEO. Kortgezegd omvat dit principe alle ‘natuurlijke’ methoden om je website beter vindbaar te laten worden in Google. En dat is reuzebelangrijk, want de hele wereld gebruikt Google. Dit zou dus een belangrijke bron van bezoekers moeten zijn voor jouw website.

Wat houdt dat SEO dan precies in? Nou, allereerst dat je website technisch helemaal in orde is. Alles moet optimaal werken en je site dient bovenal razendsnel te laden. De reden? Dit leidt tot de beste gebruikerservaring en dat is wat Google wil: dat bezoekers blij worden van jouw website. Verder betekent SEO het uitzoeken van de voor jou belangrijke zoekwoorden. Rondom zo’n zoekwoord schrijf je een tekst en die plaats je op een zogeheten landingspagina. De laatste stap is vervolgens het verzamelen van externe links. Hoe meer (goede) links, hoe meer autoriteit Google jouw website zal toedichten.

Gebruik je bedrijfswagen(s) als reclamebord

Ook met behulp van offline mogelijkheden kun je online succes hebben. Stel: je hebt een klusbedrijf en bent ergens bij iemand thuis aan het werk. Buurtbewoners zien dan de hele dag jouw bus in de straat staan. Via-via horen ze dat je goed werk levert. Ze zullen je dan waarschijnlijk niet meteen aanspreken, maar eerst op zoek gaan naar wat meer informatie over jouw bedrijf. Door je website op je bedrijfswagen te vermelden maak je het ze gemakkelijk!

Gebruik social media

Ook door interessante content te delen op sociale media kun je websitebezoekers binnenhalen. Heb jij regelmatig leuke tips op je Facebook- of LinkedIn-pagina? Grote kans dat je volgers dan ook eens een kijkje op je site gaan nemen. Je kunt op social media daarnaast natuurlijk rechtstreeks linken naar je website. Handig wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe blog hebt geplaatst!

Wees actief op fora

Het idee hierachter is dat je jezelf online presenteert als autoriteit. Meld je aan op fora binnen jouw vakgebied en draag daar actief bij aan discussies. Beantwoord vragen en lever nuttige bijdragen. Na verloop van tijd zul je een gewaardeerd forumlid worden en kun je – op subtiele wijze – naar je eigen website verwijzen voor meer informatie. Doe dit niet van begin af aan, want dan wordt het onherroepelijk beschouwd als spam en bereik je het tegenovergestelde effect.

Geplaatst in SEO